2014. június 9., hétfő

Eperhabos rolád - Krisztu, Zoli



A tegnapi eperszörpből kimaradt gyümölcspépből eperhabot készítettem, amivel a Zoli által sütött piskótát töltöttem meg.
Szerintem rajtam kívül piskótát szinte mindenki tud sütni, ezért ennek a receptjét nem is írnám le.
Illetve annyit, hogy mi a gluténmentes piskótát szeretjük, így nálunk az készül, de mivel a krém nem gluténmentes, így nem is sorolnám abba a kategóriába ezt a sütit. Ezt viszont itt már leírtam, most 6 tojásból készült.

A süteményporból, a cukorból, a sütőporból és a tojásból Zoli piskótát készít. A kész piskótát még forrón nedves konyharuhába tekerem és abban hagyom kihűlni.
A jól lehűtött tejszínt a habfixálóval kemény habbá verem. A szörp után kimaradt cukros eperpépből 40dkg-ot kimérek, majd elkeverem a tejszínhabbal. Megtöltöm vele a piskóta tekercset és kívülről is bevonom vele, majd egész eperszemekkel és mentalevelekkel díszítem. Mivel az eperhab darabos, a bevonás kissé rusztikusra sikerült.

  • 40 dkg eperpép ami a szörpkészítéskor kimaradt
  • 2dl tejszínhab
  • 1cs habfixáló
  • 6 ek Emese süteménypor
  • 5 ek kristálycukor
  • fél cs sütőpor
  • 6db tojás
  • díszítéshez: eper és mentalevél
 Ára kb: 450ft (2014. június)
Habfixáló 29ft
Habtejszín 166ft
Tojás 162ft (27ft/db)
Emese süteménypor 83ft (440ft/cs)
Sütőpor 8ft



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése