2014. február 25., kedd

Torták a múltból... - Krisztu (Már 2 éve)


Sokáig gondolkodtam, hogy dicsekvőnek fog-e  hatni ez a bejegyzés, de úgy gondolom talán nem.
Nagyon régóta sütök-főzök, több-kevesebb sikerrel. Már régebben indítottam egy ilyen jellegű oldalt akkor még azért, hogy ne kelljen állandóan leírnom a jobban sikerült receptjeimet a barátnőimnek, akik rendszeresen elhagyták a cetliket.
Akkortájt vettük a kenyérsütő gépet is és azon az oldalon kezdték elkérni a használati utasítást. Eleinte havonta egy-két alkalommal kerestek meg azzal, hogy küldjem át, végül már szinte napi szinten jöttek a kérések a használati utasítással kapcsolatban.
Sajnos arra az oldalra nem lehetett feltölteni és sok mindenkinek nem volt olyan e-mail címe ahová át tudtam volna küldeni. Aztán megtaláltam ezt az oldalt és pont ma 2 éve, hogy sikeresen felraktam a kenyérsütő használatiját, amit azóta több mint kilencezren néztek meg.
Nem beszélve a közel harmincezer látogatásról ami az oldal egyéb tartalmait illeti.
Bár ez csak egy hobbiblog, de mégis hihetetlenül jól esik ez a nagy számú látogatottság és a rengeteg pozitív visszajelzés, dicséret. Ezúton is köszönöm mindenkinek!

Ha már 2 éves születésnap, akkor néhány (szerintem) jól sikerült tortám az elmúlt évekből ami még ide nem került fel.
A részletes leírást mellőzöm, de ha valakit érdekel, nagyon szívesen leírom.

Napraforgó torta

Saját szülinapi tortám. Valamilyen újságból néztem ki, már nem emlékszem honnan, de napraforgó mániásként muszáj volt elkészítenem magamnak. Ha jól emlékszem a szirom formázással sokat vesződtem.
Az alapja  piskóta, csokikrémmel töltve.
Marcipánmasszát kizárólag a cukrásznagykerben veszem, tökéletes minőség és kiválóan lehet vele dolgozni. Nem mellesleg olcsóbb mint bármilyen áruházi marcipán.
Porcukron 2 mm vékonyra nyújtás után sziromformákat vágtam belőle, amire kés fokával levélerezetet nyomkodtam. Majd papírhengeren hagytam szikkadni egy napig, így lettek hullámosak. Másnap több rétegben körben a tortára tettem és csokidarával szórtam meg a közepét. Egy cspp vízzel lehet a szírmokat egymáshoz rögzíteni, ha szükséges.

Sárga-fehér virágos torta

A kétféle marcipánt pár csepp vízzel egymáshoz illesztve porcukron kinyújtottam, majd a tortára simítottam, a felesleget körben levágtam abból készültek a virágok. Kétféle méretű linzerkiszúrót használtam, a középrészek maradék marcipán galacsinok. A virágokat szintén egy csepp vízzel rögzítettem a tortára illetve egymáshoz. Az alap: piskóta, gesztenyekrémmel töltve.

Terepszín torta

Egy olyan házibulira készült ahol több volt a katona mint a civil és néhányuknak akkor vagy az elmúlt illetve következő napokban volt a születésnapja.
Az alap: piskóta, oroszkrém. A bevonat zöld, barna és fekete színű marcipánmasszából készült. Mindhárom színt kinyújtottam kb fél centisre, majd különböző állatfigurákat szaggattam ki belőle (maci, elefánt, lepke, teve) és azokat úgy helyeztem egymás mellé, hogy mindegyik kicsit rálógjon a másikra, majd egyenletes vastagságúra nyújtottam és bevontam vele a tortát. Sajnos csak ezt az egy képet találtam róla.

Laktózmentes feketeerdő torta

Egy ismerős kislány születésnapjára készült az általuk választott ostyaképpel. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése