2013. január 1., kedd

Kapros-túrós lepény (sós) - Krisztu




Egy régi családi recept alapján készült ez a lepény. Kicsit változtattam rajta, mert az eredeti recept édeskés, mi pedig inkább sósra vágytunk. Egy tartalmas, húsos leves után második fogásként is megállja a helyét.

A túrót elkeverem a sóval, kaporral, fokhagymával és a két tojással, majd annyi tejfölt adok hozzá, hogy egy sűrű, de kenhető massza legyen. Míg a tészta elkészül, hűtőbe teszem.
A langyos cukros tejben felfuttatom az élesztőt, majd összegyúrom a liszttel, amibe előzőleg belekevertem a sót és egy laza kelt tésztát készítek. Meleg helyen duplájára kelesztem, majd akkorára nyújtom, hogy befedje a tepsit és maradjon egy pár centis pereme is. Villával megböködöm, megkenem a túrós krémmel és a sütőbe teszem. 200 fokon, alsó-felső sütéssel, 35 percig sütöm.
A mai tésztába tettem a túrós töltelékből is 3 evőkanállal, szerintem finomabb lett tőle.

 Ebből a mennyiségből egy nagy tepsi (33x37cm) lepény lett

Tészta:
  • 50dkg liszt
  • 2dkg élesztő
  • 1mk só
  • 1kk cukor
  • 3dl tej
Töltelék:
  • 1kg túró
  • 3kk só
  • 5-6 ek tejföl
  • 2 tojás
  • kapor (ízlés szerint, lehetőleg friss)
  • 1 gerezd zúzott fokhagyma
   Ára kb: 700ft (2012.december)
Tejföl 80ft
Tojás 60ft
Élesztő 24ft (59ft/cs)
Liszt 70ft (139ft/kg)
Tej 45ft (149ft/l)
Túró 398ft (199ft/cs)
A többi hozzávaló olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése