2012. december 15., szombat

A tökéletes tarhonya titkai




Már régóta meg kellett volna írnom ezt a bejegyzést, mégis valahogy évek óta húzódik.
Nem tudom ki hogy van vele, nálam a tésztafőzés a legnagyobb mumus a konyhában. Bármit megcsinálok, csak tésztát főzni ne kelljen. Vagy odaég, vagy nyers marad vagy túlfő és még sorolhatnám.
Ettetek már olyan tésztát ami kívül szétfőtt a közepe mégis nyers maradt? Én olyat is tudok csinálni.
Már ott tartok, hogy előre rettegek ha nekem kell tésztát főzni. Ugyanígy vagyok a szarvassal is, bár attól csak azért félek, mert nagyobb nálam, ha már a bográcsban van, akkor én vagyok az erősebb, no meg a paprika...

De amiről igazából írni akarok az a tarhonya.
Míg meg nem ismertem Zolit, addig azt hittem a tarhonya akkor jó, ha kicsit odakozmált, nagyobb darabokban van esetleg késsel-villával szeletelhető, kemény, hogy csikorognak rajt a fogaim, kicsit kásaszerű vagy ezek bármilyen variációja. Sajnos csak ilyenekkel vagy ehhez hasonlókkal találkoztam főként menzán, étteremben, néha családon belül.
De Zolié tökéletes! Ízre és állagra is. (Bocs Anyu, tényleg az övé az igazi!)
A szemek teljesen külön válnak egymástól, se nem kemény, se nem kásás és leégetve sincs. Viszont mindig van benne meglepetésként egy nagy főtt vöröshagyma amit én nagyon szeretek. Arról nem beszélve, hogy úgy járunk rá, mint a sajtos pogácsára ebéd után. Egyszerűen, üresen -feltét nélkül- is finom.
Nálunk mindig Zoli készíti a tarhonyát és mindig ugyanazt a minőséget tudja produkálni, bármilyen gyártmányút is használjon. És ahogy én sem, ő sem otthonról hozta a főzési tudományát, mint sok minden mást, ezt is saját maga tapasztalta ki.

Szóval a hozzávalók és az elkészítési mód:
Végy egy férfit, aki meg tudja különböztetni a fakanalat a sörnyitótól.
Ezen kívül szükség lesz még egy nagy lábosra, tarhonyára, olajra, egy nagy fej tisztított vöröshagymára, forróvízre és némi sóra, egész köményre, borsra, fokhagymára és egy kis petrezselyemre.
Nem tudok mindenből konkrét mennyiséget írni, csak annyit, hogy 1kg tarhonyához 1,5l víz szükséges, a só az olaj és a fűszerek csak érzésre kerülnek bele.
(1kg tarhonyát kb 8 adagnak lehet számolni)

Hozzávalók, (sajnos a fűszerek lemaradtak a képről)
A tarhonyára annyi olajat önt, hogy keverés után szépen, egyenletesen bevonja a tarhonya szemeket, mégse tocsogjon az olajban.
Majd az egész hagymával együtt, folyamatos keverés közben megpirítja
Ha megpirult, felönti a forró vízzel és alaposan elkeveri
Az egészet felforralja, megfűszerezi és lassú tűzön folyamatos kevergetés mellett készre főzi

Jó étvágyat!


2 megjegyzés:

  1. Miután már lassú tűzön puhára főzöm ...
    Rá kerestem a "jó targonca titkára"
    90% -osan így csináltam én is :) :)
    Még a nagyikám tanította ...// férfi létemre //
    Jó volt látni h más is tudja a tökéletes titkot , és még meg is osztja velünk ...
    Köszönjük !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves László!

      Igazán nincs mit!

      Törlés