2012. november 6., kedd

GM Magvas-sajtos muffin - Krisztu




Eredetileg zsemle receptként találtam rá. Elvileg össze kellett volna álljon a tészta formázhatóvá, de mivel ez fél óra keverés után sem történt meg, így meguntam. Adtam hozzá magvakat, belecsurgattam muffin sütőbe, szórtam a tetejére sajtot és megsütöttem.
Ha valakinek mégis összeállna nyugodtan formáljon zsemlét belőle, de akkor kérek róla képet. :)
Nem lesz az a tipikus tömött muffin állag, és nem is sül pirosra, de szerintem így is nagyon finom.



A kétféle lisztet elkeverem a sóval és a lenmaggal. A tejben a cukorral megfuttatom az élesztőt, majd a lisztes keverékhez öntöm és hozzáadom az olajat is. Kézi mixerrel vagy egy lapos fakanállal csomómentesre keverem. A végeredmény egy elég sűrű massza. A muffin formákba papírkapszlikat teszek (ha ez nincs akkor ki kell vajazni) és elosztom benne a masszát.
Meleg helyen 20 percet pihentetem, Majd 170 fokon alsó-felső sütésen 20-25 perc alatt készre sütöm.
A reszelt sajtot rá lehet tenni sütés előtt is, akkor ilyen szép piros lesz mint a képen, illetve valamikor a sütési idő közepén is.


Állapotváltozások:
Frissen: finom, puha, teteje kissé ropogós
1 naposan: az állaga inkább szivacsos, száraz, ízre mint a bolti rosszabb minőségű gm kenyerek
Fagyasztás után: ízre, állagra olyan mint a friss, csak sokkal jobban morzsálódik.


Ebből a mennyiségből 12db nagy muffin lett

  • 125g kukorica liszt
  • 125g gluténmentes liszt (nálam: Glutenix Alfa-Mix)
  • 250ml tej
  • 20g élesztő
  • 2ek étolaj
  • 1tk só
  • 1tk cukor
  • 2tk lenmag
  • 5dkg reszelt sajt

Ára kb: 260ft (2012.november)
Kukorica liszt 34ft (274ft/kg)
Glutenix Alfa-Mix gluténmentes liszt 114ft (910ft/kg)
Tej 35ft (139ft/l)
Élesztő 14ft (35ft/db)
Sajt 60ft (1190ft/kg)
A többi hozzávaló olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése