2012. június 26., kedd

Spaghetti al limone - Krisztu




Az interneten böngészve találtam rá erre a receptre. Mivel épp volt itthon minden hozzá, gondoltam elkészítem, kicsit változtattam rajt.
Érdekes ízvilág, de nagyon finom.
Az eredeti recept itt olvasható: http://ricette.giallozafferano.it/Tagliolini-al-limone.html

A két citrom levét 5 evőkanál olívaolajjal, a zúzott fokhagymával és a reszelt parmezánnal elkeverem.
A tésztát előírás szerint megfőzöm, ha kész lecsöpögtetem és azonnal -amíg még meleg- a mártáshoz keverem, ami ettől kicsit besűrűsödik és krémes állagot kap. Alapos keverés után rászórom az apróra vágott petrezselymet és a reszelt citromhéjat, ha szükséges olívaolajjal meglocsolom, ízlés szerint sózom. Hidegen vagy melegen tálalva könnyű és frissítő főétel, de akár desszertnek is kiváló.
Négy főnek bőven elég ez az adag.

  • 1cs spagetti tészta (500g)
  • 80gramm reszelt parmezán
  • 2db citrom leve
  • 1db citrom reszelt héja
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 nagy csokor petrezselyem
  • 5 ek olivaolaj
 Ára kb: 750ft (2013.február)
Tészta 219ft
Parmezán 319ft
Citrom 129ft
Petrezselyem 69ft
A többi hozzávaló a kertből való saját termesztés vagy olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése