2012. február 26., vasárnap

Fehér kenyér - Krisztu






Ez a recept Limara pékségéből származik, csak pár dolgot változtattam rajta.
Kenyérsütőben hagyom végigmenni a másfél órás dagasztó programot. Majd megformázom és míg felmelegszik a sütő meleg helyen pihentetem. A sütési módon nem változtattam.
Ebből a mennyiségből kb 1kg-1,2kg-os kenyér sül ki, nekem ekkora jénaim nincs, így a bedagasztott tésztát megfelezem és a feléből zsemléket sütök. Ilyenkor addig pihentetem meleg helyen a megformázott kenyértésztát, míg a zsemlék sülnek.
Nálam az összetevők:
  • 2 dl víz 
  • 0,7dl tej
  • 2 csapott tk. só
  • 2 ek. olaj
  • 20-25 dkg öregtészta
  • 50 dkg BL 80 liszt
  • 1 tk. cukor
  • 1 dkg friss élesztő 

Egy másik alkalommal elkészítve, cipóformára alakítva, nagy edényben sütve a teljes mennyiség:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése